Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, orta-arka yerleşimli V8 çift turbo motoruyla, SF90 Stradale’in performansını daha da yukarı taşıyan yeni plug-in hibrit berlinetta modeli 849 Testarossa’yı dünyaya tanıttı.
İsmini, Ferrari tarihinin en ikonik ve unutulmaz otomobillerinden birinden alan 849 Testarossa, 70 yıllık bir mirası yeniden yaşatıyor. Tamamen elden geçirilen ve gücü 50 beygir artırılan 830 beygirlik V8 motor, 220 beygirlik 3 farklı elektrik motoruyla desteklendi. Böylece ortaya efsane Testarossa’ya yakışır 1050 beygirlik güç çıkmış oldu. Yarış dünyasından türetilmiş yeni çözümleri ve yeniden tasarlanmış aktif spoyleriyle yeni 849 Testarossa, yere çok daha sağlam adımlarla basarken ABS Evo ve yeni FIVE tahminleyicisine sahip elektronik kontrol sistemler, aracı Ferrari ürün gamındaki en gelişmiş düzeye taşıyor.
0’dan 200 km/s sürate sadece 6.35 saniyede ulaşabilen 849 Testarossa, eDrive modunda ise 25 kilometreyi sadece elektrikle kat edebiliyor. Otomotiv dünyasının en sevilen spor otomobil üreticisi Ferrari, yeni nesil modelleriyle elektriklenme çağında da duygulara hitap etmeye devam ediyor.
Bu kapsamda İtalyan otomobil devi, en yeni spor otomobili olan 849 Testarossa’nın uluslararası basın tanıtımını gerçekleştirdi ve aracın üst düzey yeteneklerini müşterilerine tanıttı. Markanın en etkileyici modellerinden SF90 Stradale’nin yerini alan yeni otomobil, orta-arkaya konumlandırılmış çift turbo V8 motorunun yanı sıra üç elektrik motoruna sahip hibrit plug-in yeni süperspor berlinetta olarak öne çıkıyor. Toplam 1050 beygir güç üreten otomobil, selefinden 50 beygir daha güçlü olmasıyla da öne çıkıyor
Ferrari ürün gamının yeni lideri
Performansı, sürüş konforundan ve iç mekân rafineliğinden ödün vermeden sürücüsünü heyecanlandırma yeteneğiyle öne çıkan 849 Testarossa, hem geleceğe dönük hem de tarihi köklerine sıkı sıkıya bağlı tasarımı sayesinde Ferrari ürün gamının zirvesinde yer alıyor.
Bu otomobil, Ferrari’den en iyisini isteyen, en talepkâr müşteriler için tasarlandı. Aynı zamanda Maranello tarihinin efsanevi isminin dönüşünü de simgeliyor: Testa Rossa. İlk kez 1956’da 500 TR modelinde kullanılan bu isim, Ferrari’nin en ekstrem, yüksek performanslı ve ikonik yarış motorlarından bazılarında yer alan kam kapaklarının kırmızı rengini tanımlıyordu. Daha sonra 1984 yılında markanın en ünlü yol otomobillerinden biri olan Testarossa’da yeniden kullanıldı.

