Modellerin ve satışların artmasıyla birlikte Togg, Türkiye’de bayilik vermek için planlarını yapıyor
Türkiye geneli satışlarını bayilik sistemi kullanmadan yapan Togg model,satış ve 2.elin artmasıyla birlikte öümüzdeki aylarda bazı bölgelerde bayilik sisteminegeçeceğini duyurdu. IAA Münih Mobility’de konuşan Togg Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Tosyalı şunları kaydetti:
“Türkiye’de münhal yerlere beyilikler verilecektir derler. Biz de bu yolda yürürken bazı revizyonlar yapıyoruz. Onun kararlarını aldık. Bazı bölgelerde test merkezleri açarak, tüketicimizin daha dokunabileceği, deneyimleyebileceği noktaları artıracağız. Bir de takdir ederseniz ki artık ikinci el piyasaları da çok oluşuyor. Doğal olarak belli noktalar, aracın ikinci elini alıp yenisiyle değiştirme, bütün bu süreçlerin tamamını düşünüyoruz, oluşturuyoruz. “
Yurtdışında da strateji var
Togg yurt dışı satışlarını ilk olarak Almanya’da kurduğu şirket üzerinden gerçekleştirecek. Ardından temsilcilik sistemine de geçiş planları bulunmakta. Togg CEO’su Gürcan Karakaş da konu hakkında şunları vurguladı:
“İncelediğimiz zaman belli başlı noktalarda olsak daha fazla kullanıcıya dokunabiliriz, daha iyi bir hizmet götürebiliriz. Bu ilk 1-2 senemizde ön planda olmayan noktalardı. Dolayısıyla en son yaptığımız incelemeye kadar da önümüzdeki 3-5 ay içerisinde 5-6 noktada başlayacağız böyle bir acente bayiliğiyle ve oradan öğrendiklerimizle bunu artırarak ülkemizin geri kalan taraflarına biraz yaymak istiyoruz.
Hibrit bir çalışmanın birbirini desteklediği bir sistem. Her iki tarafın da faydaları var. Bir tarafında hizmet sektörü ön plandayken, diğer tarafında cumartesi otururken gece 11.30'da siparişinizi veriyor, arabanızı, aracınızı alabiliyorsunuz hiçbir yere gitmeden. Dolayısıyla her işin güzelliklerini öğrenerek birnoktaya getiriyoruz. Avrupa'ya da aynı mantıkla açılmak istiyoruz. “
Kardan fedakarlık edecek
Togg,T10X’in bir küçüğü B SUV T8X üzerinde şimdiden çalışmalara başlamış durumda. Firma modeli normaldan önce pazara sunmak için çalışıyor. Tosyalı bayiyik sisteminin karlılıklarını etkileyeceğini ancak tüketiciye fiyat yükselmesi olarak yansımayacağıın belirten Tosyalı şöyle devam etti :
« Kendi karlılığımızı etkileyecek ama müşteriye satış fiyatımız değişmeyecek. Türkiye'de bizim aracımızı tercih eden bir tüketici bu aracın arkasındaki yapıyı biliyor. Bu işin sermayedarlığının her şeyini biliyor. İsterse bana ulaşabilir ama sıkıntısını çözebilir mi? İşte bana ulaşması yetmeyecek, işini de görebilmeli. Onun için uzaklardaki belli noktada psikolojik olarak dahi olursak, evet burada bir merkezi var, biz bu merkezden destek alabiliriz. “

