BIST 100
10.841,25 0,11%
DOLAR
41,2545 0,23%
EURO
48,2070 0,37%
GRAM ALTIN
4.705,93 0,30%
FAİZ
41,04 0,00%
GÜMÜŞ GRAM
54,17 0,53%
BITCOIN
112.964,00 2,32%
GBP/TRY
55,5568 0,35%
EUR/USD
1,1677 0,24%
BRENT
66,80 -0,28%
ÇEYREK ALTIN
7.694,19 0,30%
Aydın Açık
Aydın hava durumu
27 °
Bitcoin
112.968 2.23%
Ethereum
4.421,55 1.10%
XRP
2,84 0.67%
Tether
1 -0.02%
Binance Coin
850,57 0.32%
Solana
207,98 0.57%
Dogecoin
0,218172 1.32%
TRON
0,337886 -0.06%
Cardano
0,830127 1.51%
Avalanche
24,85 0.31%
Dai
0,99995 -0.05%
Arbitrum B. USDT
0,999951 0.02%
Polygon B. USDT
0,999868 -0.01%
Tezos
0,723465 2.05%
Decentraland
0,31465 4.79%

Ambalajlı ürünlerde gramaj yüzde 38 düştü

Yiyecek-içecek sektöründe artan fiyatlar talebin azalmasına neden olurken, perakendeciler çareyi gramaj azaltmakta buldu. Ambalajlı ürünler için shrinkflation (gramaj azaltma) uygulamasının yüzde 38’e ulaştığı ortaya çıktı.

Ambalajlı ürünlerde gramaj yüzde 38 düştü

MİTHAT YURDAKUL / Ankara - Denetim, vergi ve danışmanlık şirketi KPMG Türkiye’nin raporunda, Türkiye’nin 2025 yılına ilişkin yiyecek ve içecek sektörü masaya yatırıldı. Raporda, “Doğrudan yapılan zamlar tüketicideki talebi hızlı bir şekilde daraltmakta, bu da üretici firmaları gramaj azaltma, ürün boyutu farklılaştırma, kampanyalı satış veya satış serileştirme gibi farklı yöntemlere yönlendirmektedir” denildi. Ambalajlı ürünler için shrinkflation (gramaj azaltma) uygulamasının yüzde 38’e ulaştığı belirtilen raporda, “Bu durum, fiyat aynı kalsa bile ilgili ürünün gramajının yüzde 38 oranında düştüğü anlamına gelmektedir” denildi.

Yerli ürüne yöneliş

Tüketicilerin alışveriş davranışlarında belirgin bir dönüşüm yaşandığı dile getirilen rapora göre fiyatlama konusunda doğrudan fiyat artışı yerine gramaj azaltma veya “ekonomik seçenek premium seçenek” seçenekleri oluşturulurken, satış seviyelerinin korunabilmesi için daha düşük içerikli atıştırmalıklar, şeker oranı azaltılmış içecekler gibi ürünler pazara sunuluyor. Ürün etiketlerinde şeffaflık, menşei bilgisi ve sürdürülebilirlik vurgusu artış gösterirken, sosyal medyadaki kullanıcı yorumlarının, marka algısını doğrudan etkilediği yeni bir müşteri ilişkisinin geliştiği belirlendi.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?

  • Hisse Fiyat Fark
  • YYAPIR 1,36 %10.57
  • KAPLM 308,75 %9.97
  • YUNSA 8,96 %9.94
  • ISKPL 6,56 %8.61
  • MNDRS 18,59 %8.14
  • Hisse Fiyat Fark
  • CASA 104,20 %-9.94
  • TEKTU 25,82 %-6.31
  • TRHOL 298,50 %-5.24
  • EKIZ 81,35 %-4.8
  • EUHOL 10,33 %-4.35
  • Hisse Hacim
  • SASA 3.920.658.362,77
  • DSTKF 3.472.012.268,00
  • THYAO 1.585.267.689,00
  • AKBNK 1.363.868.620,00
  • TEHOL 1.313.781.247,50