
Globalde 30, Türkiye’de 29. yaşını dolduran Sprinter’lerin yüzde 75’ten fazlası sektöre uygun olarak dönüştürülüyor.
Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı tasarımlara uygunluğu sayesinde, kurye, ekspres ve paket servis sağlayıcıları, lojistik, ticaret ve çevrimiçi market hizmetleri, esnaflar, hizmet sektörü, işletmeler ve polis ve itfaiye gibi kamu hizmetleri ile yolcu taşımacılığı ve karavanlara kadar farkı alanlarda kullanılıyor. eSprinter ile de tüm bu alanlarda artan şekilde CO2 emisyonu olmadan kullanılarak hafif ticari araçlar sektörünün elektrifikasyonuna katkı sağlıyor.
Dünya çapında satılan yaklaşık her iki Mercedes-Benz Hafif Ticari Aracından biri olan Sprinter, dört farklı üretim tesisinde[1] üretiliyor. Temel formunda platform aracı ve minibüs olarak sunulan panelvan, üç gövde uzunluğu, arkadan veya dört tekerlekten çekiş, klasik sürücü kabini veya çift kabin, değişken tonajlar ve yükleme alanı yüksekliklerinin yanında karavan gibi özel gövdeler için güç aracı olarak da kullanılarak hedeflenen tüm sektörlere özel çözüm sağlıyor. Dünya genelinde üretilen tüm Sprinter’lerin yaklaşık yüzde 75’i, müşterilerin farklı ihtiyaçlarına daha uygun hale getirilmesi amacıyla üst yapıcılar tarafından dönüştürülüyor.
Çevrim yapılıyor
29 yıldır Türkiye’de segmentinin öncüsü olan Sprinter, panelvanın yanı sıra Türkiye'de Türk mühendisliğiyle minibüs haline çevrilerek Türk tüketicileriyle buluşuyor. Almanya’da sertifikalandırıldıktan sonra pazara çıkan, 4,1 ve 5 ton olarak 2 ağırlık varyantında sunulan Mercedes-Benz Sprinter Minibüs, son verilere göre segmentinde de pazar lideri. 130’dan fazla pazarda satılan ve Avrupa’da, azami yüklü ağırlığı 5,5 tona kadar olan büyük ticari araç segmentinin pazar lideri Sprinter’in beş milyonuncusu da kısa süre içinde teslim edilecek.1995 baharında piyasaya sürülen Sprinter, Mercedes-Benz’in isme sahip ilk hafif ticari aracı olarak sıfırdan tasarlandı ve sınıfında dönüm noktası oldu. Dört tekerlekte disk fren, ABS, otomatik fren diferansiyeli, yükseklik ayarlı üç noktalı emniyet kemeri gibi birçok güvenlik özelliği ilk nesilde standarttı.